Tandlægerne Rådhustorvet 4G I/S i Vordingborg kommer ud af 2025 med et overskud på 13,2 mio. kr. Det viser tandlægevirksomhedens seneste årsrapport, som er godkendt på den ordinære generalforsamling 11. juni. Overskuddet er lavere end året før, hvor resultatet lød på 14,8 mio. kr., men regnskabet viser fortsat en forretning med en solid indtjening.
Bruttofortjenesten stiger fra 37,1 mio. kr. til 37,9 mio. kr., men den fremgang slår ikke igennem på bundlinjen. Forklaringen ligger især i personaleudgifterne, som vokser fra 21,5 mio. kr. til 23,8 mio. kr. I samme periode øger tandlægevirksomheden bemandingen fra 35 til 38 heltidsbeskæftigede i gennemsnit.
Efter af- og nedskrivninger står Tandlægerne Rådhustorvet 4G I/S med et resultat før finansielle poster på 13,2 mio. kr. De finansielle poster fylder kun begrænset i regnskabet, hvor indtægterne udgør 52.490 kr., mens omkostningerne ligger på 93.472 kr. Årets resultat fordeles mellem de tre selskaber bag interessentskabet, hvor Tandlæge Alli Bouloum ApS står for 6,2 mio. kr., Tandlæge Sofie Steiness ApS for 3,5 mio. kr. og Tandlæge MA ApS for 3,6 mio. kr.
Balancen vokser samtidig fra 6,1 mio. kr. til 7 mio. kr. De materielle anlægsaktiver stiger til 4,3 mio. kr., mens varebeholdningen vokser markant fra 210.000 kr. til 830.000 kr. Ved årets udgang har virksomheden en egenkapital på 1,7 mio. kr., mens de samlede gældsforpligtelser stiger fra 4,4 mio. kr. til 5,3 mio. kr.